Socialiniai tinklai gali padėti ne tik palaikyti ryšius su draugais, bet ir susirasti darbą. LinkedIn platforma yra skirta būtent tam. Čia gali rasti organizacijas, veikiančias tave dominančioje srityje, užmegzti kontaktus su darbdaviais, ieškoti darbo pasiūlymų ir į juos kandidatuoti bei, žinoma, susikurti savo gyvenimo aprašymą. 

  • Profesionali. Jeigu dirbi, pasirink nuotrauką, kurioje atrodytum kaip darbo dieną. Jeigu studijuoji, pasirink nuotrauką, kurioje atrodytum kaip keliaudamas į darbo pokalbį. Geriau atrodyk „per rimtai“ nei per daug lengvabūdiškai.
  • Natūrali. Linkedin – socialinė platforma, skirta užmegzti pažintims, tad joje save pateik taip, lyg kviestum susipažinti. Jaustis laisvai fotografuojantis bus lengviau, jei tai darysi geros nuotaikos. 
  • Parodanti visą veidą. Venk nuotraukų, kuriose esi su saulės akiniais ar rankomis užstoji savo veidą. Taip pat fotografuokis iš arti, kad nuotraukoje gerai matytumeisi.
  • Nauja. Šioje platformoje geriau įsikelti nuotrauką kaip atrodai visada, ji turi būti nauja, ne senesnė nei 1–2 metų.
  • Kokybiška. Nuotraukoje už tavęs esančiame fone neturi būti matoma daug detalių. Ji turi būti aukštos raiškos.

Rekomenduojamas nuotraukos dydis – 400 x 400 px.

Viršelio nuotrauka paskyrai suteiks solidumo. Toliau rasi kelias idėjas kaip, galėtum save pristatyti.

  • Panaudok įmonės, kurioje dirbi ar aukštosios mokyklos, kurioje studijuoji, viršelio nuotrauką.
  • Viršelio nuotraukos erdvę išnaudok įmonės parduodamiems produktams, paslaugoms ar įrangai reklamuoti.
  • Jei vykdai privačią veiklą, čia galėtų būti nuolat pateikiami naujausi tavo kūriniai, renginiai, produktai.
  • Jei dirbi išskirtiniame pastate, panaudok pastato, biuro ar darbo vietos nuotrauką.
  • Jei dirbi iš namų, nusifotografuok savo darbo stalą, įrankius, su kuriais dirbi.
  • Jei dirbi su grafikos dizaino programa, pasidalink šios programinės įrangos vaizdu.
  • Jeigu skaitai pranešimus ar vedi paskaitas, užsidėk nuotrauką, kurioje kalbi prieš auditoriją.
  • Kai darbo įrankiai yra ne tokie aiškūs kaip filmavimo kamera, galima išnaudoti kitas detales, kurios „kalbėtų“ apie tavo dirbamą darbą.

Rekomenduojamas nuotraukos dydis – 1584 x 396 px. 

Yra daugybė programų, kurios leis sukurti patrauklų viršelį. Jeigu trūksta idėjų, gali pasinaudoti grafinio dizaino programa Canva ir ten esančiais šablonais. 

Bet kuris, užėjęs į tavo paskyrą, pirmiausiai pamatys dvi dalis: antraštę (Headline), esančią iš karto po vardu pavarde ir „apie mane“ (About).

Štai kelios rekomendacijos, ką reikėtų pasakyti šiose dalyse:

  • Antraštėje vienu trumpu sakiniu pristatyk, kuo užsiimi, ką moki ir/arba ko ieškai.
  • Jeigu dirbi, įvardink pareigas, gali pridėti interesų sritį ar pasiekimus, pavyzdžiui, „expert in R, Python and Data analysis“. Jeigu užsiimi kažkuo papildomai be šios pagrindinės veiklos, nurodyk ir šias pareigas, pavyzdžiui, „Lecturer“.
  • Jei ieškai darbo, būtinai pridėk žodžius „opportunity“ ar „challenge“. Tai padės atrankų specialistams lengviau atrasti tavo profilį. Be šių raktinių žodžių svarbu nurodyti ir norimas užimti ar turimas pareigas, pavyzdžiui, „Data analyst | Lecturer | Looking for new opportunities in biotechnology sector“.
  • Dalyje „Apie save“ (About)  pristatyk save iš profesinės ir asmeninės pusės. Paminėk, kokius svarbius įgūdžius lavinai, savo vertybes, unikalias savybes bei karjeros kryptį.

Pradedant pildyti pareigų pavadinimą, Linkedin gali duoti pasirinkti pareigas (Title), tad pasinaudok šiuo siūlymu ir pasirink siūlomą poziciją, jei ji atitinka tavąsias. Tai palengvins algoritmams atpažinti tave kaip potencialų kandidatą. Dar keli svarbūs dalykai:

  • Jei jau dirbi, darbo patirtis turi būti išdėstyta chronologiškai pradedant nuo dabartinių pareigų.
  • Jei šiuo metu ieškai darbo, pateik darbo patirtį nuo paskutinių turėtų pareigų.
  • Jei neturi darbo patirties, šioje skiltyje drąsiai rašyk ir savanorystės patirtį.

Aprašydamas pareigas, aprašyk plačiau ką tu veiki šiose pareigose. 1-2 sakinius skirk pasakojimui, ką darai, o tada keliais punktais aprašyk savo svarbiausias atsakomybes, pasiekimus ir rezultatus. Jei turi ilgametę darbo patirtį, panaudok artimiausią 10-15 metų laikotarpį. Atsakyk į klausimą, kokį vaizdą nori sukurti apie save.

Įgūdžiai ir Rekomendacijos tai dar dvi dalys, kurias tau siūlys užpildyti rengiant savo profilį. 

  • Įgūdžiai (Skills): įrašyk įgūdžius, kuriuos jau turi. Savo kontaktų sąraše esančių žmonių paprašyk juos įvertinti.
  • Rekomendacijos (Recommendations): paprašyk savo vadovų, kolegų, profesorių ar kitų studentų, su kuriais kartu dirbai, parašyti tau rekomendaciją. Tai suteikia papildomą patvirtinimą apie tavo stiprybes ir įgūdžius.

Pagrindinė kalba šioje platformoje yra anglų. Lietuvoje esančių darbo skelbimų anglų kalba yra ženkliai daugiau nei lietuvių kalba, o tai lengvai gali patikrinti LinkedIn platformoje suvesdamas pareigų pavadinimus viena ir kita kalba. Tam tikras dalis galima užpildyti ir lietuvių kalba, tačiau didžioji dalis turi būti užpildyta anglų kalba.

Kaip ir kiekviename socialiniame tinkle, jei nori būti matomas/ -a, turi aktyviai veikti. Tai gali padaryti keliais būdais: 

  • Suformuok savo kontaktų tinklą. Susirask savo aukštosios mokyklos absolventus ir bendramokslius, draugus, tėvų kolegas, tave dominančius darbdavius – visus, kurie suinteresuoti tau padėti arba kuriais tu domiesi.
  • Užmegzk kontaktą. Jei ieškai darbo ar praktikos, rašyk asmenines žinutes: pasakyk, ko ieškai, paklausk, ar kas nors turi pasiūlymų tave dominančioje srityje. Skirk laiko užmegzti asmeninį ryšį ir aplinkiniai tikriausiai mielai norės padėti.
  • Kandidatuok. Skiltyje „Darbai“ pagal raktinius žodžius susirask savo srities įmones Lietuvoje ir pasaulyje. Ten rasi informacijos ir apie skelbiamas darbo bei praktikos vietas, į kurias gali pretenduoti.
  • Komentuok ir dalinkis. Jei sužinai ar išgirsti ką nors įdomaus iš savo interesų srities, nebijok tuo pasidalinti šioje platformoje, tai padidins matomumą, taip pat rodys tavo aktyvumą ir suinteresuotumą atitinkama sritimi.