Kokiais būdais ieškoti darbo

Susikurk savo paieškos strategiją

Galimi skirtingi požiūriai į darbo paiešką. Juos žinodamas susikurk savo unikalią paieškos strategiją, t. y. planą, kokiais būdais ir veiksmais sieksi savo tikslo – norimo darbo ar praktikos.

Kokios yra darbo paieškos strategijos?

Yra skiriami du skirtingi požiūriai į darbo paiešką – reaktyvusis ir proaktyvusis.

Reaktyvusis požiūris

Jis reiškia susisiekimą su kuo didesniu darbdavių skaičiumi, tikintis, kad kai kurie jų atsakys ir pasiūlys susitikti pakalbėti dėl darbo. Tai tradicinė darbo paieška, atsakas į išorės pasiūlą – ieškoma organizacijų, kurios tuo metu yra paskelbusios darbuotojų paiešką.

Paprastai šis požiūris siejamas su pasyviomis paieškos strategijomis, kai tiesiog reaguoji į viešai skelbiamą informaciją apie laisvas darbo vietas arba darbo paiešką deleguoji kitiems (pavyzdžiui, darbuotojų paieškos ir atrankos organizacijoms, darbo biržai, mokymo įstaigai ir pan.).

Proaktyvusis požiūris

Šiuo atveju į darbo paiešką žiūrima plačiau. Atlikęs savęs, darbdavių ir darbo vietų tyrimą gali atsirinkti tikslinius darbdavius ir stengtis įsidarbinti būtent pas juos. Tuomet demonstruosi tokius gebėjimus, interesus ir darbo prioritetus, kurie reikalingi šiems konkretiems darbdaviams. Visiškai nesvarbu, ar jiems tuo metu reikia darbuotojų, ar ne – būtent tai išskiria šią paieškos strategiją nuo kitų.

Šis požiūris neatsiejamas nuo aktyvių darbo paieškos strategijų, kai naudojantis kontaktų tinklu ir kitais būdais gali prieiti prie informacijos apie viešai neskelbiamas darbo vietas, sprendimus priimančius asmenis organizacijoje ir su jais susisiekti savo iniciatyva.

Kokia darbo paieškos strategija geriausia?

Nė viena iš pristatytų strategijų negarantuoja sėkmės ir nėra universali, t. y. negali būti taikoma visiems darbams ir organizacijoms. Šios dvi paieškos strategijos, kaip ir skirtingi aktyvios ir pasyvios paieškos metodai, gali būti derinami ieškant sau tinkamiausio sprendimo.

Turi pats nuspręsti, kaip elgsiesi ir kokiais būdais sieksi sėkmės. Pasistenk, kad surastum tokį darbą, apie kokį svajoji!

Kaip susikurti unikalią savo darbo paieškos strategiją?

Jei nori priimti gerus sprendimus, kaip ieškoti darbo, įvertink savo asmeninę ir darbo rinkos situaciją, galimus trukdžius. Tačiau nepasimesk smulkmenose ir neužstrik planavime. Pradėk veikti! Tik veikdamas patikrinsi savo planą ir, jei bus būtina, iš naujo peržiūrėsi savo sprendimus.

Kurdamas savo paieškos strategiją atsižvelk į šiuos dalykus:

Pavyzdžiui, strateginė darbo paieška gali užtrukti ilgai. Pirmiausia, gali tekti skirti daug laiko geresniam savęs pažinimui, karjeros krypčių, darbų, dominančių organizacijų tyrinėjimui ir galimybių jose įsidarbinti nustatymui, mokymuisi ar reikalingos darbinės patirties įgijimui, kontaktų tinklo formavimui. Tad pagalvok, kaip greitai nori / turi pasiekti tikslą ir kiek laiko galėsi tam skirti, o gal nuspręsi judėti lėčiau tam tikrais etapais arba kuriam laikui atidėti šį procesą, o galbūt – „griebti jautį už ragų".

  1. Savo kaip dirbančiojo statusą (dirbantis, bedarbis): kiek laiko gali nedirbti, ieškotis darbo, kokio darbo ieškosi (nuolatinio, laikino).
  2. Asmeninius ypatumus: motyvaciją susirasti trokštamą darbą, darbo reikšmę gyvenime, turimą darbo patirtį, darbui reikalingas kompetencijas, gebėjimus taikyti skirtingus darbo paieškos būdus.

    Pavyzdžiui, jei Tavo tikslas – susirasti idealų darbą baigus studijas, jau nuo studijų pradžios galėtum planuoti ir įgyvendinti proaktyvią paieškos strategiją. Tačiau neturint norimo darbo vizijos ir pagrindinių darbdaviui reikalingų kompetencijų bei patirties, būtų naivu tikėtis gero darbo pasiūlymo iš konkretaus darbdavio. Kita vertus, motyvacija ir entuziazmas darbdaviui kartais svarbiau ir už patirtį ir įgūdžius – juk visko galima išmokti!

  3. Dominančius darbus, pareigybeskokie reikalavimai keliami šios pareigybės darbuotojams, kokia darbuotojų paklausa, pasiūla, kur ir kaip dažniausiai ieškoma darbuotojų.

    Pavyzdžiui, ieškant laikino darbo ar nesudėtingo techninio darbo dažnai veiksmingesnė tradicinė darbo paieška, kai reaguosi į darbo skelbimus arba kreipsiesi į personalo paieškos ir atrankos konsultacines įmones. Tradicinė paieška ypač tinkama ir kai rinkoje trūksta darbuotojų.

  4. Dominančias organizacijas, ūkio sektoriuskokie yra tipiški darbdaviai, kokia darbuotojų paklausa ir pasiūla, kur ir kaip darbdaviai ieško ir atsirenka naujus darbuotojus.

    Pavyzdžiui, valstybinėse įstaigose personalo paieškos ir atrankos tvarka yra reglamentuota, valstybės tarnautojų ieškoma tik skelbiant viešą konkursą.

Kaip susikurti unikalią savo darbo paieškos strategiją?

Kokias strategijas taiko darbdaviai naujų darbuotojų paieškai?

Žinomas autorius R. N. Bolles knygoje „What Color Is Your Parachutes?" (2013) pateikė įdomius tyrimų duomenis, kurie atskleidžia, kad darbdaviai naujų darbuotojų ieško visiškai kitais būdais nei potencialūs darbuotojai įsidarbinimo galimybių.

Taupydami pinigus, laiką ir siekdami geriausio rezultato, darbdaviai pirmiausia ieško kandidatų nesinaudodami išorine darbo vietų reklama. Tuo tarpu ieškantys darbo elgiasi atvirkščiai – jie reaguoja į skelbimus spaudoje ir internete, siunčia savo CV organizacijoms ir laukia, kol jų atstovai susisieks su jais (t. y. taiko pasyvias darbo paieškos strategijas).

Ir tik mažesnė dalis iš kandidatų ieško darbo aktyviai, atskleisdami įsidarbinimo galimybes ir „slaptoje" darbo rinkoje: kuria kontaktų tinklą, tiesiogiai kreipiasi į konkrečius darbdavius, atrankų specialistus, sąmoningai išsiskiria ir apibrėžia savo unikalų vertės pasiūlymą potencialiems darbdaviams, kuris pagrįstas asmeniniais pasiekimais (t. y. taiko aktyvias darbo paieškos strategijas).

Vadinasi, greičiau sulauksi sėkmės, jei veiksi aktyviai, nes tokia strategija atitinka daugumos darbdavių taikomą naujų darbuotojų paieškos strategiją. Tokiu būdu susidursi ir su gerokai mažesne konkurencija. Galiausiai aktyvi strategija didina galimybes pačiam kryptingai plėtoti savo karjerą, t. y. strategiškai ieškoti sau idealaus darbo.

Taigi išanalizuok situaciją ir susikurk savo unikalią paieškos strategiją, kuri geriausiai atitiktų konkrečius Tavo tikslus, poreikius ir galimybes. Ir pirmyn!

Taikyk skirtingus darbo paieškos būdus

Kartais klaidingai galvojama, kad egzistuoja vienintelis tinkamas darbo paieškos būdas – gyvenimo aprašymų siuntimas pagal darbo skelbimus. Tačiau šis būdas yra tik vienas iš daugelio, kaip ir kiti, turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Svarbiausias trūkumas tas, kad šis darbo paieškos metodas neleidžia pamatyti visų tuo metu egzistuojančių darbo pasiūlymų.

Didesnė dalis įsidarbinimo galimybių yra nematomos, t. y. jos nėra viešai skelbiamos. Apie šią „slaptą" darbo rinką nesužinosi iš darbo skelbimų. Tokiu atveju turi naudoti kitus darbo paieškos būdus, pavyzdžiui, skambinti potencialiam darbdaviui, apsilankyti dominančioje organizacijoje. Tikimybė susirasti darbą bus žymiai didesnė, jei naudosiesi ne tik vieša darbo rinka.

Kaip pasirinkti darbo paieškos metodus?

Atmink, kad nėra vieno darbo paieškos metodo, kuris būtų vertinamas kaip pats tinkamiausias. Universalaus recepto nėra!

Kiekvienas iš darbo paieškos būdų turi privalumų ir trūkumų. Įsivertink juos įvairiais kriterijais: laiko (kiek užims laiko), pastangų (kiek reikalaus jėgų, energijos), pinigų (kiek kainuos), situacijos kontrolės (kiek pats kontroliuosiu situaciją, o kiek darbdaviai), konkurencijos (su kokiu konkurentų skaičiumi susidursiu), užimtumo galimybių aprėpties (ar atskleis matomą ir (ar) nematomą darbo rinką).

Paprastai siūloma vienu metu pasirinkti daugiau negu vieną, bet ne daugiau kaip keturis–penkis darbo paieškos būdus.

Tačiau svarbu ne tik kiekis. Reikia pasirinkti tokius būdus, kurie geriausiai tinka Tau ir Tavo ieškomam darbui. Būtinai įvertink savo stipriąsias puses, darbo rinkos tendencijas, ieškomo darbo ir organizacijų ypatumus, o tada – nuspręsk ir veik!

Kokie yra darbo paieškos metodai?

Susipažink su įvairiomis darbo paieškos metodų grupėmis, atskleidžiančiomis viešas ir slaptas įsidarbinimo galimybes.

  1. Kontaktų tinklo naudojimas:

    • tradicinis kontaktų tinklo naudojimas (skambučiai, laiškai, susitikimai);
    • socialinių tinklų naudojimas („Linkedln" ar kitų socialinių tinklų profilio kūrimas ir atnaujinimas, informavimas apie darbo paiešką ir kt.);
    • dalyvavimas specializuotose forumuose internete, pokalbių svetainėse, tinklaraščiuose („blog‘uose").

    Naudodamas kontaktų tinklą galėsi kreiptis į jo narius, kad gautum informacijos, idėjų, naujų kontaktų, patarimų ir paramos ieškant darbo. Tokiu būdu taip pat kursi ir palaikysi savo profesinį tapatumą virtualiame pasaulyje. Šie metodai laikomi vienu efektyviausių darbo paieškos metodų – per kontaktų tinklą gali sužinoti apie „slaptą" darbo rinką, kaip geriau prisistatyti darbdaviams, net jei jie paskelbė apie darbo pasiūlymus viešai.

  2. Tiesioginis kreipimasis:

    • „masinis" CV siuntimas;
    • „masiniai" skambučiai į organizacijas;
    • vizitai į organizacijas;
    • tikslinių prisistatymo laiškų, CV siuntimas;
    • tiksliniai skambučiai organizacijoms;
    • darbo anketų pildymas organizacijose;
    • praktika, stažuotės;
    • dalyvavimas konkursuose, projektinėse veiklose ir kt.;
    • dalyvavimas karjeros dienose, darbo mugėse, organizacijų atvirų dienose;
    • savanorystė;
    • laikini, terminuoti darbai.

    Tiesioginis kreipimasis reiškia paties inicijuotą susisiekimą su darbdaviais dėl įsidarbinimo ar kitų užimtumo galimybių (pavyzdžiui, praktikos ar savanoriškos veiklos). Šie metodai gali padėti sužinoti neviešinamus darbo pasiūlymus. Skirtingi metodai reikalauja nevienodo laiko ir pastangų indėlio, o jų veiksmingumas priklauso ir nuo asmeninių gebėjimų bendrauti, padaryti pirmą įspūdį. Taip pat būtinai atsižvelk į konkrečios organizacijos, pareigybės specifiką, ar šie metodai bus tinkami.

  3. Darbo paieškos paslaugos:

    • kreipimasis į personalo atrankos įmones;
    • kreipimasis į karjeros centrus;
    • kreipimasis į vyriausybines organizacijas (darbo biržas ir kt.);
    • kreipimasis į profesines asociacijas.

    Šie metodai reiškia kreipimąsi į konsultantus, tarpininkus, kurie gali suteikti informacijos apie įsidarbinimo galimybes (viešas ir / ar slaptas), reikalingos pagalbos, atrinkti kaip tinkamą kandidatą ir pristatyti konkretiems darbdaviams. Nusprendęs imtis šio būdo, svarbiausia, pasirink patikimus ir sėkmingai dirbančius tarpininkus, aktyviai su jais palaikyk ryšį ir domėkis įsidarbinimo galimybėmis.

  4. Darbo paieškos duomenų bazės – anketų pildymas ar CV skelbimas:

    • internetinėse darbo paieškos duomenų bazėse;
    • virtualiose karjeros centrų svetainėse;
    • internetinėse organizacijų, ieškančių darbo, duomenų bazėse.

    Anketos ar CV įkėlimas į ieškančiųjų darbo duomenų bazę atima nedaug laiko, energijos ir pastangų. O būdas gana veiksmingas – didėja tikimybė būti darbdavių pastebėtam. Vis dėlto tai yra pasyvus metodas, o konkurencija didelė.

  5. Darbo skelbimai – CV siuntimas pagal skelbimus:

    • žiniasklaidoje;
    • profesiniuose žurnaluose;
    • darbo paieškos svetainėse;
    • organizacijų svetainėse;
    • karjeros dienose, darbo mugėse.

    Tai populiariausias ieškančiųjų darbo būdas, tačiau apima tik viešą darbo rinką, tad tenka konkuruoti su dideliu kandidatų skaičiumi. Atmink, kai kurie darbdaviai nesinaudoja darbo skelbimais naujų darbuotojų paieškai, tad būk aktyvus ir atidus!

  6. Savireklama:

    • savireklama;
    • savo verslo kūrimas ar savarankiška veikla.

    Įvairūs savireklamos būdai didina tikimybę būti pastebėtam darbdavių ir gauti darbo pasiūlymą.

Naudokis „slapta" darbo rinka

Matomos užimtumo (darbo, praktikos, projektinių veiklų ar kt.) galimybės yra tos, kurios yra skelbiamos viešai, t. y. organizacijų, profesinių asociacijų, karjeros centrų ir darbo biržų svetainėse, specializuotose darbo paieškos duomenų bazėse, karjeros dienų, organizacijų atvirų durų metu ir pan.

Tačiau įvairių tyrimų duomenys rodo, kad viešai skelbiama tik apie 20 % laisvų darbo vietų, visa kita informacija nėra vieša. Kiek neatrastų galimybių šioje „slaptoje" darbo rinkoje!

Taigi tikimybė susirasti darbą bus žymiai didesnė, jei naudosiesi ne tik vieša darbo rinka.

Apie „slaptą" darbo rinką sužinoti gali šiais būdais:

  1. 1. Analizuok internete, spaudoje, duomenų bazėse skelbiamą informaciją apie tam tikrų ūkio sričių vystymąsi, karjeros krypčių kaitos tendencijas, organizacijų veiklą. Pavyzdžiui, tarptautinės organizacijos paskelbtas straipsnis apie padalinio steigimą Lietuvoje gali reikšti, kad ji netrukus pradės darbuotojų paiešką ir įdarbinimą. Gal tai puiki vieta Tau?
  2. 2. Kurk kontaktų tinklą ir bendrauk su jo nariais. Pavyzdžiui, dalyvauk diskusijų forumuose, karjeros mugėse, organizacijų atvirų durų dienose ar pristatymuose, konferencijose, seminaruose, klubų, draugijų ar profesinių asociacijų veiklose ir pan. Tinklas plečia ir galimybes!
  3. 3. Dalyvauk profesinių draugijų, asociacijų veiklose. Daugelis asociacijų ar draugijų savo nariams teikia informaciją apie įsidarbinimo galimybes, kurių galbūt nerastum kitur.
  4. 4. Pristatyk save ir bendradarbiauk su darbuotojų atrankos specialistais, darbo paieškos ir atrankos įmonėmis. Darbo paieškos ir atrankos kompanijos gali ieškoti tinkamų kandidatų naudodamos savo kandidatų duomenų bazėmis, socialiniais tinklais. Bet juos susirasti gali ir pats!
  5. 5. Kalbėkis su profesionalais.
  6. 6. Pats tiesiogiai kreipkis į organizacijas.
  7. 7. Atlik organizacijose praktiką, stažuokis, dalyvauk projektinėse veiklose.
  8. 8. Įsidarbink terminuotam laikui.

Kurk ir naudok kontaktų tinklą

Kartais galvojama, kad teisinga / profesionalu ieškoti darbo be kitų pagalbos. Tačiau sėkmingai darbo paieškai ypač svarbūs kiti žmonės. Jie gali suteikti tiek paramos, tiek informacijos apie įsidarbinimo galimybes.

Socialinio tinklo naudojimas yra vienas veiksmingiausių darbo paieškos metodų. Nėra garantijos, kad tokiu būdu gausi darbą, tačiau bent jau galėsi sužinoti apie darbo pasiūlymus nematomoje darbo rinkoje, asmenis, į kuriuos reikia kreiptis dėl darbo. Taip galėsi gauti ir kitos darbo paieškai naudingos informacijos, pavyzdžiui, ko tikisi ir ką vertina konkretūs darbdaviai, ieškodami darbuotojų.

Visgi dažnai, net jei teigiamai žiūrima į kitų pagalbą, ieškantiems darbo yra nejauku kreiptis į kitus dėl darbo paieškos. Drąsiau – tai normalu ir reikalinga! Čia surasi informacijos, kuri Tau padės kurti kokybišką kontaktų tinklą ir juo naudotis ieškant darbo.

Kas yra socialinio tinklo kūrimas ir naudojimas paieškai?

Kontaktų tinklo kūrimas yra procesas, kai užmezgi ir palaikai ryšius su žmonėmis, galinčiais padėti siekti karjeros ar verslo tikslų, tuo pačiu padedant kitiems siekti jų tikslų.

Darbo paieškos kontekste socialinio tinklo kūrimas yra tikslingas santykių užmezgimas ir palaikymas su pažįstamais ir nepažįstamais žmonėmis, siekiant gauti informacijos, idėjų, naujų kontaktų, patarimų ir paramos ieškant darbo. Kartu turi būti pasiruošęs ir kitiems suteikti reikiamos paramos ir pagalbos.

Taigi į kitus kreipkis ne prašydamas darbo, o tam, kad gautum informacijos ar užmegztum naujų kontaktų. Tai ypač naudinga Tavo karjeros kelyje!

Socialinis tinklas užtikrina, kad greitai pasieksi tuos žmones, kurie turi informacijos apie viešai neskelbiamas darbo vietas, pažįsta sprendimus priimančius asmenis organizacijose, kuriose Tu norėtum dirbti, ar gali Tave rekomenduoti būsimam darbdaviui, t. y. sudaryti sąlygas jums susitikti.

Kas priklauso kontaktų tinklui?

Tai įvairūs ryšiai: asmeniniai (tėvai, draugai, kaimynai ir kt.), profesiniai (kolegos, darbdaviai, klientai, dėstytojai, profesinės asociacijos nariai, alumnai ir kt.), karjeros (atrankos konsultantai, personalo specialistai, karjeros konsultantai ir kt.), internetiniai ir kiti.

Čia paminėti kontaktai yra pirminiai, jie apima asmenis, kurie pažįsta Tave. Tavo pažįstami asmenys turi savo pažįstamų ratą, kurie yra Tavo antriniai kontaktai ir t.t. Taip gali prieiti prie daugelio Tau naudingų žmonių!

Kada ir kur kurti efektyvų socialinį tinklą?

Socialinį tinklą gali kurti kasdien ir visur: tiesiogiai susitikti, pavyzdžiui, dalyvaujant karjeros mugėse, profesinių asociacijų seminaruose; bendrauti telefonu; naudoti internetines bendravimo priemones, pavyzdžiui, „LinkedIn", „Facebook".

Įvertink turimus kontaktus, apgalvok, kokie žmonės gali Tau padėti ieškant darbo, ir dėk pastangas užmegzti su jais ryšius.

Atmink, kad socialinio tinklo esmė nėra siekis turėti kuo daugiau naujų kontaktų. Šiuo atveju kiekybė nebūtinai reiškia kokybę. Svarbiausia yra santykiai (trumpalaikiai ar ilgalaikiai) – kaip juos gebėsi sukurti ir palaikyti bei dalytis informacija su tinklo nariais (tiek gauti, tiek duoti).

Kaip sėkmingai naudotis socialiniu tinklu?

  1. Būk atviras šiai galimybei ir pasirengęs aktyviai ja naudotis.
  2. Žinok, kokie žmonės Tau reikalingi ir ko Tau iš jų reikia.
  3. Planuok galimybes susitikti su Tau reikalingais žmonėmis. Pavyzdžiui, dalyvauk konferencijose, mokymuose, projektinėse veiklose ir pan.
  4. Pasiruošk ir sugebėk trumpai prisistatyti.
  5. Apmąstyk, apie ką nori kalbėtis, iš anksto surink tuo klausimu informacijos, apgalvok konkrečius klausimus. Taip pat pagalvok, kuo Tu galėtum būti naudingas kitiems žmonėms.
  6. Bendrauk nuoširdžiai ir taktiškai. Bendravimo tikslai turi būti aiškūs ne tik Tau, bet ir kitiems.
  7. Būk atidus, klausykis pašnekovo.
  8. Padėkok visiems, kurie Tau padėjo.
  9. Pats būk pasirengęs suteikti kitiems reikalingos pagalbos ir informacijos.
  10. Susistemink per pokalbius su kitais žmonėmis surinktą informaciją.

Kaip prisistatyti?

Tavo prisistatymas turi būti įsimintinas ir įtikinantis. Paprastai jis turėtų apimti dvi dalis, su informacija apie karjeros tikslus irpasirengimą jų siekti. Pavyzdžiui:

„Laba diena, Mano vardas ... Aš esu ... universiteto ekonomikos bakalauro studijų ketvirtakursė. Šiuo metu intensyviai tyrinėju finansų srities praktikos galimybes gamybos sektoriuje. Studijų metu specialiai gilinausi į įmonių finansų analizę, plėčiau finansų analizės žinias ir įgijau praktinės patirties dalyvaudama VšĮ „Studentų investicija" projektinėse veiklose ir tyrimuose".

Vesk informacinius pokalbius

Inicijuok informacinius pokalbius su profesionalais / tam tikrų sričių darbuotojais, kad surinktum specifinę informaciją apie karjerą (konkrečią karjeros kryptį, darbą, organizaciją ir kt.). Tai efektyvi priemonė, padedanti sužinoti daugiau aktualių dalykų darbo ar praktikos paieškai.

Dėmesio! Pagrindinis tokio pokalbio tikslas yra ne darbo paieška, bet informacijos apie Tave dominančią karjeros kryptį, organizaciją, darbą, praktiką ar pan. rinkimas ir patikslinimas.

Atmink, kad tokio pokalbio metu klausimus užduodi Tu. Išsiaiškinti Tave dominančius dalykus gali asmeninio susitikimo metu, telefonu, internetu – kaip labiausiai priimtina Tau ir Tavo pašnekovui.

Tam, kad informacinis pokalbis būtų efektyvus, pasiruošk jam ir išmok jį valdyti:

  1. 1. Išsiaiškink, apie ką nori sužinoti daugiau.
  2. 2. Įvardyk žmones, kurie gali suteikti reikiamos informacijos. Naudok savo socialinį tinklą tokiems žmonėms rasti. Rekomenduojama viena tema pakalbinti bent 2–3 žmones, kad surinktum „didesnį paveikslą"
  3. 3. Pats ištirk temą, klausimą, apie kurį ruošiesi kalbėti. Tik tokiu atveju galėsi parengti tikslinius klausimus ir tikėtis sėkmingo pokalbio. Neklausk to, ką ir pats gali sužinoti – gerbk kito žmogaus laiką.
  4. 4. Pasirenk trumpai save pristatyti.
  5. 5. Pasirenk klausimus, kuriuos norėsi užduoti. Klausimų pavyzdžių rasi čia.
  6. 6. Susitark su asmeniu dėl pokalbio. Susisiekdamas su asmeniu aiškiai pasakyk, kodėl nori su šiuo žmogumi susitikti. Žmogus turi aiškiai suprasti, kad Tu nori susitikti ne dėl darbo, o dėl informacijos apie tam tikrą Tave dominančią karjeros sritį. Iš karto pasakyk, kad norėsi susitikti tik 20–30-iai minučių;
  7. 7. Sėkmingai pravesk pokalbį. Pasirink 10–15 klausimų, kuriuos užduosi. Atidžiai klausykis, parodyk, kad Tave domina informacija, kurią Tau teikia pašnekovas. Valdyk laiką. Niekada neužtęsk pokalbio ilgiau nei sutarta. Pokalbio pabaigoje paprašyk asmens vizitinės kortelės. Jos Tau reikia, kad nusiųstum jam padėkos laišką. Padaryk tai ne vėliau kaip per 48 valandas.
  8. 8. Įvertink gautą informacijąPo pokalbio užsirašyk pagrindinę gautą informaciją ir ją išanalizuok. Palygink ją su informacija, gauta iš kitų šaltinių.

Rask darbą per socialines medijas

Internetinės socialinio bendravimo priemonės taip pat padeda kurti socialinį tinklą. Šis darbo paieškos būdas tampa vis reikšmingesnis. Darbdaviai ir atrankos specialistai vis dažniau naudojasi šiomis priemonėmis ieškodami potencialių darbuotojų ir rinkdami informaciją apie juos.

Socialinį tinklą virtualiame pasaulyje gali kurti 24 valandas per parą, 365 dienas per metus, net tada, kai pats aktyviai nieko nedarai. Pavyzdžiui, tikslingas, įtikinamas ir profesionalus profilis, internetinio tinklaraščio rašymas, bendravimas profesinių interesų grupėje kuria galimybes būti pastebėtam darbdavių. Taip pat šiomis priemonėmis gali greitai ir lengvai pasiekti daugybę žmonių skirtingose vietose, surinkti apie juos pirminę informaciją, atsirinkti reikalingus žmones.

Taigi ieškodamas darbo ar praktikos, mokykis naudotis internetiniais socialiniais tinklais. Kurk ir palaikyk įtikinamą profesinį tapatumą virtualiame pasaulyje!

Užpildyk Karjera.lt profilį ir būk pastebėtas darbdavių.

Naudokis kitomis internetinėmis priemonėmis:

  • socialiniais tinklais, pavyzdžiui, „LinkedIn" („LinkedIn" – vienas didžiausių ir populiariausių profesinių socialinių tinklų pasaulyje. Čia gali susikurti savo profilį, kuris gali būti pastebėtas darbdavių, ieškoti Tavo karjerai svarbių žmonių, dominančios srities profesionalų, stebėti dominančius darbdavius, prisijungti prie norimų grupių, gauti patarimų, įsitraukti į diskusijas, rašyti komentarus, skelbti naujienas.);
  • tinklaraščiais („blog‘ais");
  • asmeniniais puslapiais;
  • diskusijų grupėmis;
  • straipsniais ar viešais pranešimais internete.